Hejsan härliga helg!



I am back!!! Känner mig lite piggare så nu ska jag försöka uppdatera oftare.

I helgen var vi på vackra Klädesholmen (längst ut på Tjörn...eller orust tillhör det nog) för att fira Lasses 60 års dag. På Salt & Sill närmare bestämt. Här fick vi en härligt komponerad 3-rätters meny med tillhörande vinpaket. (Tjena att jag blev lite i gasen...jag som aldrig dricker nuförtiden)  Övernattning blev det också. Hotelldelen invigdes i Oktober, så har var det ljust, nytt och fräscht. På Lördagen tog vi en liten promenad för att titta på omgivningarna och andas den härliga havsluften. Men va kallt det var!! Tim grinade hela vägen och i bilen på väg hem slog han sig för örat och sa att han hade jätte ont. Visst, det var ju bara att svänga förbi Axessakuten på vägen hem. Men han hade ju ingen öroninflammation, det såg tydligen jätte fint ut i öronen. Jaja...lillknoppen var nog bara trött efter helgens trevliga kalas, och kanske en aning snuvig och hängig.


Nu har vi också fått reda på vad som orsakade Alvas röda ansikte. Det hände nämligen igen. När jag och Baby Mama Helena promenerade inne i stan. Alva är allergisk mot kyla (köld allergi). Känns just snyggt när man bor i Sverige. Får väl flytta till Afrika eller nått. Så nu har vi fått allergimedicin och så får vi se till att hon inte ligger ute i vagnen när det är för kallt och blåsigt. Hmm... kanske en rånarluva skulle funka!?

Imorgon blir det "Måndagsklubben" med Annalill och Babette. Ska bli superkul!!!

Hoppas ni också haft en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Babette

Hej Maggie =)



Jag hade en kompis när jag var liten som hade köldallergi!

Men det "växte bort" när vi var runt 10års åldern, sedan har hon sluppit det helt och hållet =)



Det visade sig ibland på vintern och ibland på sommaren när vi badade.



Hoppas att Alva oxå slipper det när hon blir större =)



2009-02-10 @ 07:54:46
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Maggie

Ja, hoppas verkligen hon slipper detta.

2009-02-10 @ 09:52:04
URL: http://fisungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0